O nas


Millers Oils Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych.

Stawka jest niezwykle zróżnicowana. Kibice mogą oglądać zarówno wiekowe, jak i sporo młodsze rajdówki, wzorowane na samochodach legendarnych mistrzów.

Do startów w HRSMP dopuszczone są samochody z lat 1931-1999, więc stawka mistrzostw jest bardzo zróżnicowana. Niektóre rajdówki dzieli kilkadziesiąt lat i technologiczna przepaść. Trudno oczekiwać, by załoga w Trabancie mogła toczyć bezpośrednią rywalizację z duetem w Porsche 911. Dlatego samochody są podzielone na kategorie wiekowe, zgodne z wymaganiami FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa):

Kategoria 1 – roczniki od 1931 do 1969;
Kategoria 2 – roczniki od 1970 do 1975;
Kategoria 3 – roczniki od 1976 do 1981;
Kategoria 4 – roczniki od 1982 do 1990;
Kategoria 5 – roczniki od 1991 do 1999.

Dodatkowo, w poszczególnych kategoriach obowiązuje podział wg pojemności skokowej silnika (do 2000 cm3 i pow. 2000 cm3) lub wieku (Kat. 1 – pojazdy do 1961 roku i młodsze). Oprócz tego dla zawodników w rajdówkach niespełniających w 100 proc. wymogów homologacyjnych prowadzone są dodatkowe kategorie: Historic Open +2000 i Historic Open -2000.

W sezonie 2024 zaplanowano sześć rund: 52. Rajd Świdnicki (27-28 kwietnia), Rajd Nadwiślański (18-19 maja), Valvoline Rajd Małopolski (7-9 czerwca), Marma 33. Rajd Rzeszowski (8-10 sierpnia), 69. Rajd Wisły (13-15 września) oraz Rajd Śląska (11-13 października).